Nasza praca

Wtryskiwacze benzynowe sprawdzenie czyszczenie na najnowszym stole probiorczym GTBR X

TEST PEŁNEGO OBCIĄŻENIA WTRYSKIWACZY BENZYNOWYCH

Test pełnego obciążenia wtryskiwaczy benzynowych jest jednym z kluczowych testów diagnostycznych stosowanych w celu oceny ich wydajności i prawidłowego działania w warunkach maksymalnego zapotrzebowania na paliwo. Pozwala on na sprawdzenie zdolności wtryskiwacza do dostarczania odpowiedniej ilości paliwa przy wysokich obrotach silnika i dużym ciśnieniu roboczym.

Polega na sprawdzeniu, jak dany wtryskiwacz pracuje pod różnymi warunkami – czy dostarcza odpowiednią ilość paliwa, czy działa równomiernie oraz czy nie ma zacieków.

JAK TO DZIAŁA?

  1. Wtryskiwacz jest montowany na stanowisku testowym.

Podłączony jest do układu paliwowego symulującego warunki pracy w silniku.

2. Maszyna wykonuje testy pod różnym obciążeniem

Sprawdza się, ile paliwa jest wtryskiwane w danym czasie oraz czy wszystkie wtryskiwacze pracują równo.

3. Wyniki są przedstawione na wykresach

Jak czytać wykresy?

Osie pionowe (wartości liczbowe na wykresie) – pokazują ilość paliwa dostarczoną przez wtryskiwacz.

Słupki (zielone i niebieskie) – pokazują rzeczywistą dawkę paliwa dla każdego testowanego wtryskiwacza.

Jeśli wszystkie są równe oznacza to, że wszystkie pracują poprawnie.

Jeśli któryś słupek jest znacznie wyższy lun niższy wtryskiwacz może być uszkodzony (np. leje za dużo lub za mało paliwa).

Sprawdzenie wtryskiwacza – profesjonalna diagnostyka, 0261500172 BMW

Regeneracja wtryskiwacza 13537589048 BMW

• Każdy słupek na wykresie reprezentuje jeden wtryskiwacz i jego przepływ paliwa w określonych warunkach testowych.

• Zielone i niebieskie sekcje na słupkach wskazują wartości zgodne z normą, natomiast ewentualne czerwone obszary oznaczałyby przekroczenie dopuszczalnych limitów.

• Porównując wyniki, można zauważyć, że po regeneracji wartości są bardziej wyrównane, co świadczy o przywróceniu prawidłowej charakterystyki pracy wtryskiwaczy.

Test wtryskiwaczy benzynowych wtrysku pośredniego

Cylindry pomiarowe, do których trafia paliwo rozpylane przez wtryskiwacze. Każdy cylinder pokazuje, ile paliwa zostało podane w trakcie testu.

Porównanie poziomu paliwa w poszczególnych cylindrach pozwala ocenić równomierność pracy wtryskiwaczy – wszystkie powinny podać zbliżoną ilość paliwa.

Cel testu: Ocena wydajności i równomierności pracy wtryskiwaczy.

Diagnoza:

Jeśli poziomy paliwa w cylindrach różnią się znacznie, wtryskiwacze mogą wymagać czyszczenia, regulacji lub wymiany.

Regeneracja polega zwykle na oczyszczeniu wtryskiwaczy (np. ultradźwiękami) i ponownym testowaniu, aby osiągnąć równomierną wydajność.

Naprawa wtrysków benzynowych wtrysku bezpośredmiego

  1. Czas testu (CZAS) – np. 56.50 sekundy, 27.76 sekundy lub 60.00 sekund.
  2. Liczba cykli (STRK – strokes) – np. 1250, 3000, lub 400.
  3. Czas otwarcia wtryskiwacza (ms – millisekundy) – np. 2.400 ms, 2.200 ms lub 1.500 ms.

Co te dane oznaczają:
• Czas testu (CZAS): Oznacza czas trwania pracy wtryskiwacza podczas konkretnego testu.
• Ilość cykli (strk): Liczba cykli pracy wtryskiwacza (otwarcie i zamknięcie).
• Czas otwarcia wtryskiwacza (ms): Oznacza czas, przez jaki wtryskiwacz pozostaje otwarty podczas jednego cyklu. To kluczowy parametr wpływający na ilość paliwa, które trafia do silnika.

Wnioski:
• Maszyna umożliwia symulację pracy wtryskiwacza w różnych warunkach (różne czasy otwarcia i liczba cykli), co pozwala na ocenę ich stanu technicznego. Można na tej podstawie ocenić, czy wtryskiwacz działa poprawnie, czy wymaga czyszczenia, naprawy lub wymiany.
• Pomiary objętości paliwa w cylinderkach pomiarowych (ze wcześniejszych zdjęć) pokazują wydajność wtryskiwaczy, co pozwala ocenić ich równomierność działania.

Test starszego typu wtryskiwaczy benzynowych wtrysku pośredniego nisko ciśnieniowego

Po profesjonalnej regeneracji wtryskiwacza zostaje nadany mowy kod klasyfikacji ISA

Nadanie kodu ISA (Injection System Adjustment) po regeneracji wtryskiwacza jest niezbędne, ponieważ kod ten zawiera unikalne parametry kalibracyjne danego wtryskiwacza. Po regeneracji lub wymianie wtryskiwacza jego charakterystyka może się nieznacznie różnić od pierwotnej, dlatego konieczne jest ponowne zapisywanie kodu.

R